اطلاعاتی مختصر درباره ساکشن های گولرسان

اطلاعاتی مختصر درباره ساکشن های گولرسان

ساکشن های گولرسان یکی از باکیفیت‌ترین انواع ساکشن‌های روغن موتور است که در مدل‌های بادی، قیف دار و برقی تولید می‌شود. از این ساکشن‌ها جهت تخلیه روغن موتور خودروها و دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌گردد.

گولرسان یکی از شرکت‌های مطرح ترکیه‌ای است که در زمینه تولید تجهیزات انتقال روغن از جمله ساکشن روغن موتور فعالیت می‌کند. تجهیزات اتوسرویس شرکت گولرسان از قیمت و کیفیت مناسبی برخوردار هستند و در نتیجه استفاده از آن‌ها رواج زیادی دارد. در ادامه اطلاعات کامل‌تری در خصوص ساکشن های گولرسان و مهمترین انواع آن ارائه خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله کوتاه با ما همراه باشید. 

آشنایی با شیوه عملکرد و مهمترین انواع ساکشن روغن موتور

روغن موتور یکی از موادی است که جهت کاهش میزان سایش و اصطکاک قطعات موتور خودرو و جهت خنک کاری به کار گرفته می‌شود. با این وجود، روغن موتور پس از مدتی کیفیت خود را از دست داده و باید تعویض شود. به صورت کلی دو روش برای تخلیه روغن موتور وجود دارد که این دو روش تخلیه از طریق پیچ کارتل و تخلیه با استفاده از دستگاه ساکشن هستند. دستگاه ساکشن روغن موتور به کمپرسور و هوای فشرده متکی است و با استفاده از فشار باد، باعث ایجاد خلاء می‌شود. این دستگاه‌ها از طریق پمپ‌های بادی یا وکیوم، عمل مکش را انجام داده و روغن سوخته را از موتور تخلیه می‌کنند.

دستگاه ساکشن روغن موتور دارای انواع مختلفی است که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

· ساکشن بادی روغن موتور: ساکشن‌های بادی جهت تخلیه روغن موتور به فشار باد کمپرسور نیاز دارند. در این دستگاه‌ها فشار باد از قسمت بالای دستگاه به ساکشن تخلیه منتقل شده و با ایجاد خلاء موجب تخلیه روغن موتور می‌شوند.

· ساکشن برقی روغن موتور: این دسته از دستگاه‌های ساکشن‌های روغن موتور با استفاده از نیروی برق کار می‌کنند. در ساکشن‌های برقی یک الکتروموتور تعبیه شده که باعث ایجاد خلاء شده و روغن موتور را تخلیه می‌کند.

· ساکشن برقی روغن با برق خودرو: این دسته از ساکشن‌های روغن موتور هم با برق کار می‌کنند. با این وجود، تفاوت آن‌ها با ساکشن برقی روغن موتور، در نحوه‌ی تغذیه برق است. این ساکشن‌ها نیروی برق را از باتری خودرو تامین کرده و باعث ایجاد خلاء و تخلیه روغن موتور می‌شوند. اصولا از ساکشن برقی روغن با برق خودرو برای امداد خودروها و یا برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌شود. لازم به ذکر است به دلیل اینکه جریان برق خودروکمتر از برق شهری است،نیاز به استفاده از اینورتر می باشد این ساکشن‌ها از قدرت مکش بالای برخوردار هستند.

· ساکشن روغن قیف دار: این دسته از ساکشن‌ها روغن موتور در دو نوع برقی و بادی عرضه می‌شوند. تفاوت این دستگاه با دیگر انواع ساکشن‌های روغن موتور در قیفی است که در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد. این قیف سبب می‌شود که بتوان روغن موتور را با استفاده از باز کردن پیچ کارتل هم تعویض کرد. لذا در مواردی که دسترسی به برق یا پمپ باد امکان پذیر نباشد، می‌توان خودرو را بر روی یک جک بالابر قرار داد و روغن موتور آن را با استفاده از ساکشن قیف دار تخلیه نمود. 

مهمترین تفاوت‌های ساکشن برقی روغن موتور با ساکشن بادی

همانطور که ذکر شد، ساکشن بادی روغن موتور و ساکشن‌های برقی از جمله‌ی مهمترین انواع ساکشن‌های روغن موتور به حساب می‌آیند. اما در خصوص تفاوت‌های این دو ساکشن، اولا لازم به ذکر است که ساکشن‌های برقی نسبت به ساکشن‌های بادی از قدرت مکش بیشتری برخوردار هستند.به علاوه این دسته از ساکشن‌های به کمپرسور باد نیاز ندارند و بلافاصله پس از روشن شدن می‌توانند روغن موتور را تخلیه کنند. به صورت کلی، ساکشن‌های برقی نسبت به ساکشن‌های بادی از وزن بالاتری برخوردار هستند.ساکشن برقی روغن موتور قیمت بالاتری دارند.

در کنار این موارد، یک تفاوت کلیدی ما بین ساکشن بادی روغن موتور و ساکشن برقی، تفاوت در خصوص نحوه‌ی کار آن‌هاست. ساکشن‌های برقی حتما به پریز برق نیاز دارند که یک نقطه ضعف آن‌ها به حساب می‌آید. از طرفی ساکشن‌های بادی با کمپرسور هوا کار می‌کنند و به زمان بیشتری برای تخلیه روغن سوخته نیاز دارند.

 

خرید مستقیم ساکشن های گولرسان ترکیه با قیمت مناسب

همانطور که ذکر شد، ساکشن های گولرسان ترکیه یکی از باکیفیت‌ترین انواع ساکشن‌های روغن موتور موجود در بازار کشور به حساب می‌آیند. این ساکشن‌ها برای استفاده در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و تعمیرگاه‌های اتومبیل مناسب هستند. ساکشن های گولرسان در سه نوع بادی، قیف دار و برقی تولید می‌شوند.

گروه صنعتی تی کی ماک یکی از شرکت‌های فعال در زمینه واردات و عرضه انواع مختلف تجهیزات تعمیرگاهی، نظافتی و کارگاهی است که در این حوزه سابقه‌ای 20 ساله دارد. گروه صنعتی تی کی ماک نمایندگی رسمی ساکشن های گولرسان ترکیه در ایران است. لذا برای خرید ساکشن‌های روغن موتور گولرسان کافی‌ست به این شرکت مراجعه نمایید. 

در سایت تی کی ماک صنعت کاتالوگ‌ها و تمامی اطلاعات مربوط به ساکشن های گولرسان ذکر شده است. همچنین از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت تی کا مارک می‌توانید با کارشناسان شرکت ما ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری در خصوص این دسته از ساکشن‌های روغن موتور به دست بیاورید.

جمع بندی

در این مقاله در خصوص ساکشن های گولرسان صحبت شد. ساکشن های گولرسان ترکیه یکی از بهترین و پرفروش‌ترین انواع ساکشن‌های روغن موتور در بازار داخلی به حساب می‌آیند. این ساکشن‌ها در سه نوع برقی، بادی و قیف دار تولید شده و برای استفاده در کارگاه‌ها، کارخانجات و تعمیرگاه‌ها مناسب هستند. تی کی ماک صنعت نمایندگی رسمی شرکت گولرسان ترکیه در کشور است و از این طریق می‌توانید برای خرید ساکشن های گولرسان اقدام نمایید.

ساکشن روغن موتور یکی از وسایلی است که جهت تخلیه روغن موتور به کار گرفته می‌شود. این دسته از تجهیزات اتوسرویس دارای انواع مختلفی هستند. ساکشن‌های بادی با استفاده از فشار باد موجب تخلیه روغن موتور می‌شوند و این در حالی است که در ساکشن‌های برقی، نیروی برق موجب تخلیه روغن موتور می‌گردد. ساکشن قیف دار هم در دو نوع برقی و بادی تولید و عرضه می‌شود و تنها تفاوت آن با دو نوع ذکر شده، قیفی است که در قسمت بالای آن قرار دارد و با استفاده از آن می‌توان از طریق باز کردن پیچ کارتل، روغن موتور را تعویض کرد.

سرعت کار بیشتر و عدم نیاز به پمپ باد از جمله‌ی مزایای ساکشن روغن موتور برقی است. با این وجود ساکشن‌های بادی قیمت پایین‌تری داشته و روغن موتور را هم به صورت کامل تخلیه می‌کنند.